Cum să bei corect apă în timpul zilei pentru a te hidrata corespunzător

Cum să bei corect apă în timpul zilei pentru a te hidrata corespunzător

Nu vom repeta aici ce știe toată lumea – apa este forța motrice a vieții, inclusiv a noastră, iar fără ea nu am putea trăi. Ceea ce e posibil să nu știi e că, printr-o dozare un pic gândită înainte și câteva trucuri, consumul de apă îți poate face și mai mult bine decât satisfacerea nevoii de hidratare. Dar să le luăm pe rând.

 

Beneficiile consumului de apă - ce-ți iese, de fapt, la faza asta?

Păi iese cu toate cele importante ale vieții, și asta pe baza unui singur lucru: apa determină sângele să ducă celulele și substanțele hrănitoare la organele din trup – în primul rând la creier.  Menținând, așadar, nivelul corect de hidratare, ajuți creierul să-i spună întregului tău organism ce să facă și cum să acționeze. Iar asta nu se face bând doar atunci când simți că ți-e sete. Apă suficientă în organism egal creier bine „uns” egal organism care funcționează cum trebuie, de la digestie la locomoție și respirație – bașca gânditul ! J

 

Câtă apă trebuie să bei zilnic?

Răspunsul corect e ăla pe care-l știi probabil deja de pe posturile TV – minimum doi litri de lichide, ideal doi litri să fie apă și restul o cafea, un ceai sau altceva. Dar articolul de față e mai ales despre CUM bei ăștia doi litri de apă de-a lungul unei zile active.

 

Ce se întâmplă dacă nu consumi suficientă apă?

Alea mai rele se întâmplă, și nu glumim! Lipsa unei hidratări corespunzătoare afectează întreg organismul, exact pe principiul de mai sus. Nu ai destulă apă în organism – sângele nu mai pompează suficiente substanțe nutritive în creier – creierul începe să nu mai dea comenzile de bună funcționare pentru organele din trup. De aici pot apărea nenumărate complicații, la nivelul, practic, al întregului organism, de la piele la sistemele circulator și urinar, glande și organe din tubul digestiv. Toate au nevoie de apă ca să funcționezi corect!

 

Cum să bei apa corect pentru a te hidrata corespunzător

Păi să începem prin a spune că e o diferență între a bea apă și a te hidrata. Apă sau alte lichide bei când ți-e sete sau poftă. Să te hidratezi înseamnă să consumi suficientă apă astfel încât aceasta să rămână în cantități suficiente în organism cât să „hrănească” deopotrivă creierul și restul trupului.

Când calculezi de câtă apă are nevoie trupul tău ca să fie corect hidratat, gândește-te întâi la cât cântărești. Volumul zilnic necesar de apă este de 40 ml de apă pe kilogram. Așadar, dacă ai, să zicem, 70 de kilograme, nu bea doar ăia doi litri de care ai aflat, ci 2,8 litri.

 

Uite câteva reguli de bază legate de felul în care să administrezi cantitatea zilnică de apă:

  • Primul lucru la trezire – 3-4 pahare de apă, adică în jur de un litru, înainte de prima cafea sau de micul dejun. Asta-ți va repune trupul pe mod energetic, va face „plinul” la necesarul din organism și-ți va ajuta și metabolismul să revină la normal;
  • Bea două pahare de apă înainte de fiecare masă, ideal cam jumătate de litru, și asta cu 20 de minute mai devreme. În afara unui „refill” necesar, apa „fură” din senzația de foame și te ajută, astfel, să nu mănânci mai mult decât e nevoie.
  • Bea un pahar cu apă (minimum 200 ml) absolut de fiecare dată când ai senzația de sete. Nu aștepta, pentru că senzația va trece pe moment ca să apară mai acut ceva mai târziu – iar între timp trupul tău începe deja să „strige” după apă, absența acesteia începând să producă efecte.
  • Sfat prietenesc – evident, prima recomandare e să nu exagerezi niciodată cu alcoolul. Dar dacă, totuși, ieși în oraș cu prietenii și vă întindeți la vorbă, mergi la o petrecere sau o nuntă și treci de două pahare de alcool, bea un pahar de apă între orice două pahare de alcool vei fi consumat, de la bere la spirtoase tari. Nu doar că va încetini inebrierea, dar va ajuta creierul – și, în consecință, restul trupului – să facă față mai ușor stresului la care îți supui organismul prin consumul de alcool. Ne vei mulțumi în dimineața de după! J

Share: