Water feedback La Fantana: întâlniri cu publicul.

Water feedback La Fantana: întâlniri cu publicul.

Câteva impresii după un sezon de festivaluri și expoziții.



Contextul

A fost o toamnă cu o agendă plină, în care La Fântâna a participat la numeroase târguri și festivaluri în care am discutat foarte mult cu clienții și potențialii noștri clienți, atât persoane fizice, cât si profesioniști din numeroase domenii, businessuri mari și mici, chiar și cu competiția.

Motivul principal – am lansat în vară un showroom mobil, versatil și complex, cu care aducem mai aproape de oameni soluțiile noastre de îmbunătățire a calității apei și de accesibilizare a acesteia. Cei interesați au putut vedea de aproape și au putut afla foarte multe informații atât despre soluțiile noastre de tratare a apei, cât și despre cele de filtrare a apei, ori cele care susțin serviciile de livrare cu apă îmbuteliată. La fel de important, în acest showroom, clienții au discutat direct cu colegii noștri specialiști despre ce poate face fiecare echipament, care se potrivește cel mai bine unei situații date și ce beneficii pot avea accesând un serviciu pe care îl oferim.

Astfel, showroomul mobil La Fântâna a făcut, din august până în noiembrie, un „turneu” prin două festivaluri – Luminaria, aproape de malul mării și Asia Fest, pe Arena Națională, respectiv trei expoziții – Târgul Național Imobiliar, la Palatul Parlamentului, Indagra, la Romexpo și FoodService & Hospitality Expo, la Hala Laminor. La unele dintre acestea, showroomul a fost „însoțit” și de celălalt ambasador mobil pe care-l avem, KAFUNE FUN! truck.

Zeci de mii de oameni au putut vedea ce avem de oferit și mii de oameni au avut întrebări de pus și decizii de luat după interacțiunea cu noi. Exact această interacțiune ne permite să venim cu câteva observații - despre noi și oferta noastră, despre relația românilor cu apa, despre nevoi, dorințe, confort, portofel și, mai ales, despre viitor.

Dorința: „Vreau și acasă apa aia bună de la birou”

O observație recurentă este faptul că mulți români sunt obișnuiți să vadă watercoolerele cu bidoane La Fântâna la ei la serviciu sau în diverse instituții și faptul că se pot bucura de aceeași apă bună si acasă a fost o noutate. Astfel, numeroși vizitatori ai showroomului se arătau surprinși și interesați în egală măsură de faptul că pot accesa abonamente cu soluții de filtrare a apei sau de livrare regulată a apei îmbuteliate și pentru acasă, cu servicii incluse (consultanță, instalare, mentenanță), așa cum oferim persoanelor juridice și care ne-au consacrat în ultimii 25 de ani. O luăm ca temă pentru viitor să prezentăm și să explicăm mai clar diversitatea serviciilor noastre – da, oricine poate avea acasă un serviciu de apă de calitate, cu apă bună, ca cea de la birou!

Tot la capitolul „dorințe”, am observat un interes crescut față de opțiunea de a avea la discreție apă carbogazificata, atât acasă, cât și la birou și, desigur, la serviciile destinate operatorilor HoReCa. Într-o țară cu tradiția „sifonului” și cu memoria ideii de „apă minerală” ca echivalent al oricărui tip de apă cu bule, interesul pentru apa carbo e, în bună măsură, de la sine înțeles.

Nevoia: „Am nevoie de apă mai bună”

Multe din conversațiile purtate la aceste evenimente au fost cu proprietari și cu antreprenori care au propriul foraj de apă pe terenurile lor. Aceste dialoguri au confirmat ceea ce, în mare parte, știam deja: faptul că apa din numeroase foraje vine cu diverse probleme, fiind improprie unor tipuri de utilizare (în primul rând consumului direct) și că e nevoie de soluții de tratare integrate și personalizate pentru a o putea folosi. Am observat că sunt persoane care încă preferă să care săptămânal cu mașina apă îmbuteliată pentru băut și gătit de la magazin și să folosească apa neconformă pentru restul utilizărilor, mai degrabă decât să-și trateze apa pe care o au deja și să o aducă la standardele de calitate și siguranță necesare. Le-am transmis tuturor celor interesați că soluțiile noastre îi pot scuti de acest tip de efort și pot salva timp pentru alte activități.

Relația românilor cu apa

La acest capitol am avut mai multe constatări pozitive – această relație se schimbă, și se schimbă în bine. În primul rând, din perspectiva responsabilității – atât față de economisirea resursei de apă, cât și față de protejarea acesteia. Interesul crescând pentru soluțiile de îmbunătățire a calității apei prin filtrarea apei de acasă și de la birou, ori de tratare a apei unde e nevoie reprezintă un semn clar în această direcție.

Confortul: „M-am săturat să car apă”

Preferința românilor atunci când vorbim despre apa de băut de fiecare zi țin de două resorturi: gustul și încrederea. Dacă gustul e subiectiv și ține de preferințe, încrederea e obiectivă și ține de liniștea interioară – nu vrei să bei o apă în care nu ai încredere, indiferent dacă suspiciunile tale sunt sau nu întemeiate. Serviciile noastre acoperă ambele aspecte, cel legat de gust și cel despre încredere - și am explicat acest lucru celor care ne-au mărturisit că preferă să bea apă îmbuteliată fie pentru gust, fie pentru că sunt circumspecți uneori privind calitatea și/sau siguranța apei de acasă. Pentru că da, serviciie La Fântâna au o componentă importantă de confort, făcând accesibilă apă de calitate fără să mai faci drumuri și să cari, să depozitezi ori să comanzi și să care altcineva pentru tine apa de băut de fiecare zi.

Portofelul: „Ce primesc de banii ăștia?”

Ne așteptam să primim și această întrebare, pentru că înțelegem cum se simte la buzunar, mai ales pentru cineva atent cu bugetul zilnic, diferența dintre a-ți cumpăra cu câțiva lei un bidon cu apă de băut care te ține câteva zile sau a-ți lua dozatorul tău, pe care să-l întreții tot tu după aceea.

Le-am transmis celor care au ridicat întrebări legate de prețurile serviciilor și ce includ acestea, câteva dintre argumentele răspuns de mai jos. Nu sunt aceleași pentru toată lumea, nu sunt toate deodată, dar, cu siguranță, oricare dintre acestea răspunde în bună măsură întrebărilor privind serviciile noastre și beneficiile reflectate în preț:

  • Ai mereu la îndemână apă de băut zilnic despre care știi că e sigură pentru consum. Un pahar sau o carafă plină cu apă e la o apăsare de clapetă – sau de buton – distanță. Este despre confort și liniște interioară;

  • Nu mai aștepți fierbătorul sau ibricul să-și facă treaba ca să ai apă fierbinte pentru un ceai sau o supă instant. Este vorba despre confort și economie de timp;

  • Îți place apa carbo? Nu mai ai nevoie de sticle – o ai, tot așa, la un touch distanță. Este despre confort și despre convenabilitate;

  • Te-ai mutat în afara orașului și apa din forajul tău e tulbure, e contaminată chimic sau microbiologic, ori e prea dură? Rezolvăm oricare și toate aceste probleme. Este o necesitate și un aspect legat de calitatea vieții;

  • Ai afacerea ta, în care ai nevoie de apă cu adevărat curată? Îți aducem apa la parametrii optimi, indiferent cum e la sursă. Este o investitie necesara pentru afacerea ta, un upgrade de business, precum și o protecție a businessului;

  • Ai nevoie de un partener care să se ocupe de întregul proces? Suntem alături de clienții noștri la fiecare pas, cu echipe specializate și multidisciplinare, care acoperă tot parcursul: de la consultanță și analiza nevoilor, până la instalarea echipamentelor și mentenanța lor pe termen lung. Răspundem clar și aplicat tuturor întrebărilor, astfel încât să ne asigurăm că fiecare client primește soluția potrivită, adaptată contextului și nevoii sale.

  • Nu în ultimul rând, mergi prin țară și te supără nenumăratele deșeuri de plastic pe care le vezi plutind pe lacuri, aruncate pe cărări sau murdărind marginea drumului? Poți să faci ceva chiar tu: să reduci numărul de ambalaje de plastic de unică folosință. Cu noi și cu serviciile de apă care nu mai e ambalată în plastic. Este despre confort și alegere civică cu gândul la mediu și la un viitor mai bun.

  • În loc de concluzie sau, mai bine zis, poate principala observație avută după această experiență – am observat că lumea digitală, progresul tehnologic, inteligența artificială și comunicarea la distanță pot completa, dar nu pot înlocui interacțiunea umană. Comunicarea directă cu clienți potențiali sau existenți ne-a amintit că, oricât de „la un click distanță” poate fi cam orice, cel mai fructuos dialog e purtat de doi oameni aflați cam la un metru distanță...

    Acum, la finalul unui an nu lipsit de provocări, a fi adus serviciile noastre și mai aproape de oameni – din comunități diferite, cu stiluri de viață, interese și preocupări diferite – e unul dintre motivele pentru care încheiem 2025 cu un zâmbet, un pahar cu apă bună si planuri ambițioase pentru 2026 cu care să răspundem și mai bine cerințelor clienților noștri.