Întrebări frecvente despre sticlă de apă reutilizabilă de 8 litri cu serviciu de lirare la domiciliu
- Care „e treaba” cu noua sticlă de apă la 8 litri?
„Treaba” e simplă, inteligentă, confortabilă și ecologică. Îmbuteliem apa de izvor de la Tălmaciu (jud. Sibiu) într-o sticlă reutilizabilă de 8 litri. Livrăm apă îmbuteliată astfel oriunde în România, în 24-48 de ore* (vezi punctul 11), cu flota auto proprie, în baza unei comenzi plasate pe magazinul nostru online, magazin.lafantana.ro. La prima comandă se plătesc și ambalajele, după care, la fiecare nouă comandă, venim cu sticlele pline și le luăm pe cele goale. Acest sistem de aprovizionare cu apă de băut acasă are trei mari avantaje:
- E confortabil, pentru că nu mai e nevoie să cumperi apă plată de la magazin și să o cari până acasă;
- E convenabil, pentru că bei acasă o apă de izvor de calitate, sigură și recomandată pentru consum zilnic, la același preț ca la supermarket;
- E ecologic, pentru că sticlele sunt reutilizabile, iar tu nu mai pui în circulație ambalaje de plastic de unică folosință, de tip PET, care pot ajunge ușor în mediul înconjurător.
- Ce fel de apă e?
Apa din aceste sticle este apă de izvor, extrasă de la Tălmaciu (jud. Sibiu). Aceasta este ambalată fără a fi supusă vreunui tratament fizic, chimic sau microbiologic. Este o apă oligominerală, cu o mineralizare totală de sub 500 mg/l, cu gust plăcut și echilibrat, datorat sărurilor de calciu și magneziu și o compoziție minerală stabilă. Apa intră în categoria celor recomandate pentru consumul zilnic, având conținut extrem de redus de sodiu și e recomandată și celor cu restricții dietare - de exemplu, persoanelor hipertensive. În fabrica modernă unde o îmbuteliem, avem și un laborator propriu, unde testăm apa permanent.
- Ce fel de sticlă e?
Sticla de apă de 8 litri este fabricată din policarbonat (PC). Policarbonatul este un polimer termoplastic mai rezistent față de Tereftalatul de polietilenă (celebrul PET), din care se fabrică recipientele de lichide de unică folosință și, față de acesta din urmă, are marele avantaj că poate fi reutilizat. O sticlă de apă La Fântâna de 8 litri poate fi reutilizată de până la 50 de ori (fiecare utilizare a acestei sticle înseamnă că 4 PET-uri de 2l sau 16 PET-uri de 0,5l nu mai intră în circulație și nu mai riscă să ajungă în mediul înconjurător. Asta înseamnă că, într-un ciclu de viață, o astfel de sticlă reutilizabilă te scutește de cumpărarea a 200 până la 800 de ambalaje PET). După fiecare returnare sticlele sunt testate și spălate în condiții de maximă siguranță sanitară.
- Cum funcționează acest serviciu?
Pasul 1: Poți comanda direct, fără să te loghezi, sau fă-ți cont pe magazin.lafantana.ro, dacă nu ai deja unul, ori conectează-te prin contul tău de Facebook sau de Google.
Pasul 2: Dacă ești la prima achiziție, alege un pachet START de 6, 8 sau 10 sticle, ori un pachet de apă la sticle de 8l care include și o ofertă de cafea. Vei plăti, la această primă achiziție, și ambalajele (prețul cu TVA al unei sticle este de 25.20 lei). De asemenea, vei primi gratuit în această primă livrare un suport pentru sticle și o valvă-robinet, cu care poți scoate apa din sticlă. Când plasezi o nouă comandă, alege pachetul REFILL cu același număr de sticle. Noi îți aducem sticlele pline și le preluăm pe cele goale.
- Cum cumpăr și cum plătesc?
Achiziția se face ca pe orice alt magazin online, iar de plătit, poți plăti cu cardul, atunci când plasezi comanda ori la livrare sau cash, în momentul livrării. Singurul lucru la care trebuie să fii atent este ca la prima achiziție să comanzi un pachet START, după care să comanzi pachete REFILL.
- Am comandat în trecut un număr de sticle, dar mi-am dat seama că vreau mai multe. Cum procedez?
La pachetele de tip REFILL poți alege câte sticle vrei să comanzi. Poți plăti ambalajele noi pe loc, online, când faci comanda sau cash, la livrare.
- Am comandat în trecut un număr de sticle, dar mi-am dat seama că vreau mai puține. Cum procedez?
Atunci când plasezi o nouă comandă cu mai puține sticle, echipa de livrare poate prelua sticlele goale pe care vrei să le returnezi, atât timp cât contravaloarea lor nu depășește valoarea livrării. De exemplu, dacă ai 10 sticle goale și comanzi doar 8, echipa de la livrare îți poate scădea contravaloarea celor două rămase din costul livrării (dacă plătești ramburs, cu cash). Nu poți, însă, dacă ai aceleași zece sticle, să comanzi doar două și să fii despăgubit pentru celelalte 8, deoarece contravaloarea lor e mai mare decât prețul celor două sticle comandate. Motivul pentru care valoarea netă a comenzii trebuie să fie întotdeauna pozitivă este că echipa de livrare nu poate efectua plăți în numele La Fântâna (simplu spus, ar trebui să scoată bani din buzunar pentru a plăti sticlele goale returnate).
- Comanda de REFILL a venit mai repede și nu am consumat toată apa din sticlele vechi. Cum procedez?
Nu e nicio problemă! În general, recomandăm să comanzi o nouă livrare de apă cu o zi-două înainte de a goli ultima sticlă, potrivit propriilor estimări de consum. Dacă se întâmplă să nu fi terminat ultima sticlă de apă, iar echipa de livrare vine cu X sticle pline și cere la schimb X sticle goale, poți lua o sticlă plină pe loc (cumpărând ambalajul pe loc), iar la următoarea livrare poți da sticla înapoi și ți se vor rambursa banii pe sticla în plus, din valoarea comenzii.
- În cât timp pot să consum apa din această sticlă?
Pe dopul sticlei e imprimată data expirării, până la care e recomandat să se consume apa. De asemenea, recomandăm ca apa din sticlă să fie consumată în termen de 21 de zile din momentul desigilării acesteia.
- La ce trebuie să fiu atent cât timp folosesc acest serviciu?
- La sticle. Sticlele trebuie folosite exclusiv pentru a consuma apa din ele. Nu le folosiți pentru alte lichide! La fel de important, nu le scoateți dopul de protecție și nu le deteriorați. Nu vom prelua sticlele fără dop de protecție sau care prezintă urme că au conținut alte lichide.
- La valva cu robinet. La prima livrare, vei primi gratuit un kit ce conține un suport pentru sticle și o valvă cu robinet, cu care poți goli sticla de apă când și cât ai nevoie. Sticlele au un sigiliu igienic, pe care e important să-l îndepărtezi înainte de a înfige valva în dopul sticlei. Trebuie ca aceasta să fie bine împinsă, până la capăt, ca să nu se scurgă apa pe lângă. Dacă valva cu robinet se deteriorează va trebui să cumperi una nouă din magazin. Poți cumpăra și un kit cu tot cu suport. Este foarte important să ai grijă ca valva să fie întotdeauna curată și bine spălată. Aceasta trebuie spălată cu detergent de vase și bine clătită cel puțin odată la două-trei utilizări.
- La depozitarea sticlelor. Acestea trebuie păstrate la temperatura camerei, în spații curate, aerisite, ferite de mirosuri străine, ferite de expunerea directă la soare și de îngheț.
- În cât timp primesc apa după ce o comand?
Livrarea durează, în marea majoritate a cazurilor, între 24 și 48 de ore. *În anumite situații (de pildă, dacă adresa de livrare e într-un loc izolat) livrarea poate dura mai mult de 48 de ore. Momentul exact al livrării este confirmat prin telefon, după preluarea comenzii de către echipa de livrare.
13. Am o sticlă fisurată. O pot returna?
Da. Dacă o sticlă este fisurată, ea va fi înlocuită la următoarea livrare. Dacă deteriorarea este puternică (perforată, topită etc.), nu o putem prelua. În acest caz, îți recomandăm să o tai în bucăți mici și să arunci reziduurile la pubela pentru materiale de plastic reciclabile. Nu o arunca în mediul înconjurător sau laolaltă cu deșeurile menajere!
14.Vreau să renunț la acest serviciu. Cum procedez?
În cazul în care vrei să renunți la acest serviciu, te rugăm să aduci sticlele reutilizabile la cel mai apropiat centru La Fântâna, unde vei primi contravaloarea ambalajelor conforme. Găsești pe lafantana.ro harta acestor centre.
La returul acestor sticle trebuie să ai completat și un formular de retur pe care îl poți găsi aici.
Pentru mai multe detalii despre retur poți vizita pagina Politica de retur.