Șase metode prin care să te hidratezi cum trebuie pe timpul verii

Șase metode prin care să te hidratezi cum trebuie pe timpul verii

Șase metode prin care să te hidratezi cum trebuie pe timpul verii

 

Nu tindem de obicei să luăm prea în serios nevoia de a bea destulă apă zilnic. Până la urmă, avem apă potabilă mereu la dispoziție - dacă ți se face sete, bei, dacă nu, nu, corect…?

 

Ei bine, nu chiar. Ori oamenii de știință, cel puțin, nu ar fi de acord cu tine. Hidratarea corespunzătoare ajută tranzitul intestinal, menține temperatura corpului stabilă, previne formarea pietrelor la rinichi și, în general, îți menține sănătatea și starea de spirit în parametrii care trebuie. Anunțurile de la televizor cu "beți minimum 2 L de apă pe zi" se pare că sunt până la urmă de interes public, nu-i așa?

 

Vara însă e un anotimp ceva mai dificil pentru a rămâne hidratați. Nu cred că e nevoie să explicăm prea mult de ce (hint: e vorba de eliminarea apei prin transpirație ;) ). Chiar și în cazul în care ne informăm și conștientizăm nevoia de a bea destulă apă e dificil de multe ori pur și simplu să-ți amintești.

 

Venim în ajutorul tău cu următoarele câteva metode prin care să te ajutăm să consumi destulă apă:

 

1. Folosește alarma sau o aplicație

 

Cum spuneam, trebuie să bem apă mai des decât ni se face sete. Însă nu e ca și cum nu avem și alte lucruri de făcut decât să ne gândim toată ziua la hidratare și cantități corespunzătoare de litri de apă.

 

Cea mai simplă metodă este să te folosești de un memento pe telefon, la interval de câte o oră, pentru a-ți aduce aminte să bei. Poți seta aici de unul singur alarma telefonului, ori poți folosi una dintre multele aplicații create special pentru a te ajuta să te hidratezi.

 

Acestea nu doar că te anunță periodic, dar te pot ajuta să ții un jurnal al consumului zilnic de apă și te pot ghida referitor la cât și când să bei. Poate părea puțin ciudat la început să dai atâta atenție unui lucru atât de banal și cu telefonul țârâind de o grămadă de ori pe zi. După o sătpămână însă te vei obișnui, ajungând chiar să nu mai ai nevoie de aplicație și să menții acest obicei sănătos fără efort.

 

 

2. Alege mâncăruri cu multă apă în ele

 

E logic să încerci să faci din responsabilitatea hidratării ceva cât mai plăcut. Pe lângă alegerea unei ape de calitate, bună la gust, fie plată sau minerală, următorul pas este să încerci să consumi cât mai multe fructe și legume ce conțin o cantitate mare de apă în ele.

 

Din fericire, vara este anotimpul în care se coc fructele cele mai zemoase. Un pepene roșu sau galben cu gustul lui dulce e tot ce ți-ai putea dori pe o zi caniculară. Piersicile, nectarinele, portocalele sau perele sunt doar câteva exemple de fructe pe care ar trebui să le ai în permanență la tine.

 

Salatele sunt și ele o metodă bună de hidratare,  așadar nu te sfii cu castraveții și roșiile. Cu cât mai multe, cu atât mai bine.

 

3. Evită alcoolul – sau măcar bea-l cu apă

 

Știm, nu poți cere abstinență totală. După o zi grea de muncă urmată de o perioadă mult prea lungă petrecută în trafic și transpirație sub razele prea puternice ale soarelui, o seară în oraș cu prietenii e relaxarea preferată pentru unii.

 

Ce putem recomanda totuși este să consumi cât mai rar alcool și cu atât mai mult întimpul zilei. Oricât de rece și răcoritor pare paharul acela de bere sau prosecco la o terasă, alcoolul nu face decât să te deshidrateze și mai tare. Ca să compensezi, în termeni de deshidratare, consumul de alcool, ar trebui să consumi, pentru fiecare trei unități de alcool pur, patru unități echivalente de apă. 

 

Cu cafeaua lucrurile stau puțin diferit. Deși încă sunt semne de întrebare, nu e clar dacă și cafeaua deshidratează în aceeași măsură ca alcoolul. Efectul ei diuretic deshidratează organismul, într-adevăr – însă acesta este unul dintre motivele pentru care, în mai toate culturile încetățenite ale cafelei, o ceașcă de cafea se servește alături de un pahar de apă.

 

4. Asociază paharul de apă cu activități recurente de peste zi

 

Acest truc e cel mai greu de implementat, dar și cel mai eficient, pentru că ține de autoeducație. Ți-ai terminat toaleta de dimineață ? Pac, un pahar mare cu apă! Ai ajuns la birou? Încă un pahar cu apă. Ai terminat o chestie la muncă? Bea   imediat un pahar cu apă – și așa mai departe. Ideea e simplă și complicată în același timp – dacă ne educăm creierul să asocieze lucruri pe care le facem zilnic și repetat cu consumul de apă, ajungem să ne bem cei minimum 2 litri zilnic fără să ni se mai pară că facem un efort special pentru asta.

 

5. Încearcă un duș rece

 

Ce poate face un duș sau o baie în apă rece este să te răcorească. Asta te va ajuta să transpiri mai puțin și să nu mai piezi la fel de multă apă. Nu doar atât, dar este și plăcut.

 

6. Adaptează-ți activitatea fizică

 

Facem sport în primul rând pentru propria sănătate. Devine evident atunci de ce a alerga o oră în soare ori când temperaturile sunt încă prea ridicate nu este o idee bună. Forțarea limitelor organismului și transpirația în exces ne poate face mai mult rău decât bine.

 

În perioadele cu călduri ridicate, încearcă să îți menții exercițiile în timpul orelor mai răcoroase. De asemenea, dacă ai posibilitatea de a face exercițiile în interior la temperaturi potrivite, mergi pe varianta asta.

 

Acum că ai toate aceste metode la îndemână, poți începe chiar de acum să trăiești mai sănătos. De fapt, nu mai amâna! Toarnă-ți un pahar cu apă, descarcă una din aplicațiile de hidratare și vezi după o săptămână dacă simți vreo schimbarea în starea ta generală.

Share: