Cum și de ce refolosim sticlele (8L) și bidoanele (19L) de apă La Fântâna

Cum și de ce refolosim sticlele (8L) și bidoanele (19L) de apă La Fântâna

”Cum stă treaba?”

Nu o dată am fost întrebați ”cum stă treaba”, de fapt, cu sticlele (8L) și bidoanele (19L) de apă La Fântâna pe care le livrăm clienților noștri cu abonamente la watercooler. ”Cum stă treaba” însumează, în esență, curiozități mai mult sau mai puțin suspicioase legate de motivele pentru care sticlele și bidoanele de apă La Fântâna sunt refolosite și cum sunt ele pregătite pentru următorul client, dacă tot nu sunt de unică folosință.

Manifestăm, în toate departamentele companiei, toleranță zero față de orice rabat de la calitate și siguranță – credem, de asemenea, că toți clienții noștri au dreptul să fie informați cu privire la ce consumă, astfel încât să aibă toată încrederea în produsele La Fântâna.

Iată, așadar, câteva lucruri pe care trebuie să le știți despre ambalajele de apă și despre atenția pe care le-o acordăm.

Din ce sunt făcute:

Majoritatea ambalajelor de apă, suc sau bere pe care le cumpărați de la magazin sunt fabricate din Polietilenă – de unde și abrevierea PET. Acestea nu se pot refolosi, pentru că spălarea presupune temperaturi de peste 60 grade Celsius, la care acestea s-ar deforma.

Bidoanele (19L) și sticlele (8L) de apă La Fântâna, pe de altă parte, sunt fabricate din Policarbonat (PC), plastic special pentru stocarea apei, rezistent termic și mai dur. Policarbonatul este singurul material plastic ce permite cicluri repetate de spălare - garanția producătorului este de 40 de cicluri de spălare dar, practic, ambalajele sunt scoase din circuit și date la reciclat mult mai devreme. Este important de reținut faptul că recipientele din policarbonat sunt destinate EXCLUSIV depozitării apei și că orice substanță (alcool, combustibili, ulei, etc.) alterează iremediabil calitatea plasticului.

Cu ce spălăm sticlele/bidoanele de policarbonat La Fântâna

Procesul propriu-zis este unul dublu, spălare și dezinfecție. Bidoanele și sticlele se spală într-un proces automat în care se folosesc detergenți și dezinfectanți profesionali, special destinați acestui tip de material. Substanțele folosite nu alterează compoziția chimică a policarbonatului și astfel pot fi reutilizate.

Cum spălăm bidoanele și sticlele?

Întreg procesul de spălare și dezinfectare este automatizat, durează circa cinci minute și se realizează într-o incintă în care operatorul uman nu are acces.

Înainte de a intra în această incintă, toate ambalajele sunt mirosite și verificate vizual. Astfel se elimină din procesul de spălare bidoanele și sticlele cu miros și cu aspect impropriu. În timpul spălării și dezinfecției se determină periodic concentrația și temperatura soluției de spălare, precum și concentrația soluției de dezinfecție. După spălare și dezinfecție testăm eficiența acestor etape. Practic, se iau aleatoriu recipientele goale, exact înainte de a fi umplute și se supun testelor microbiologice de sanitație iar în final, după umplere, în fiecare oră se fac teste microbiologice ale apei îmbuteliate.

Merită menționat în context că La Fântâna este singura companie de profil din Romania care face aceste teste în laborator propriu.

Și asta nu e tot: pe lângă controlul concentrației și eficienței spălării și clătirii bidoanelor, La Fântâna face și controlul regulat al eficienței spălării traseului tehnologic și al mașinilor de îmbuteliere.

Pe scurt, sunt nu mai puțin de patru procese controlate tehnologic și chimic – spălare, clătire, dezinfectare, testarea traseelor tehnologice și a mașinii de îmbuteliere – în care verificam minuțios ambalajele refolosibile în care livrăm apa La Fântâna clienților noștri.

Evocam la începutul acestei postări ”toleranță zero” față de compromisuri privind calitatea și siguranța. Închidem articolul în aceeași notă, pentru că ceea ce recomandă cel mai bine produsele și serviciile La Fântâna este calitatea lor, alături de relația de încredere dintre noi și clienți. Ne place să credem că explicațiile de mai sus punctează suplimentar la ambele aspecte – calitatea și încrederea.